silkerupert.reismee.nl

Kerst, Oud en Nieuw en Roadtrip 2

Hee Hee,

Op de vorige roadtrip vroeg Nynke, Nederlandse au-pair, of ik met haar en een ander meisje mee wou op roadtrip naar Exmouth. deze roadtrip zou 8 dagen duren, van de 26e tot de 3e. Ontzettend leuk, maar ik had er geen vertrouwen in dat ik zo kort dag nog vrij zou krijgen in de zomervakantie en nieuwjaar. Ik stelde het een beetje nonchalant voor aan mijn gast-ouders en ze zeiden meteen dat het wel kon! mij gastvader had namelijk die week vakantie en dus was ik niet 'nodig'! In een korte tijd vanalles geregeld en dikke stress omdat ik eigenlijk niet heel veel geld had en dus mijn gespaarde geld aan zou moeten breken.

De 24ste was het kerstmiddag in Hengelo en kreeg ik dus allemaal leuke filmpjes en foto's via snapchat. In de avond had ik een tijdje met mijn ouders geskyped en was ik daardoor het avond eten vergeten. al met al was het niet zo'n leuke dag en zat ik er een beetje doorheen omdat ik thuis toch eeen beetje miste. Kerstmiddag alle gezelligheid rondom kerst en de warmte. Uiteindelijk besloten een rondje te lopen in de wijk met Apollo. erg mooie versierde huizen gezien, maar ook een traantje gelaten.

De volgende ochtend was het Kerst. een stuk of 30 cadeaus voor Logan, een dikke knuffel van Annaliese waardoor ik me al een stuk beter voelde. ik heb zelfs nog flink wat cadeau's gekregen! 2 paar schoenen, oorbellen, een set van 3 toillet tassen en zwemmen met dolfijnen!!!! onzettend verwend dus :) Chris was dolblij met de stroopwafels en hagelslag.
Een ontzettend lekker ontbijtje gekregen en die middag naar een poolparty van vrienden en familie. Heerlijk dagje gehad en iedereen was super aardig en geinterreseerd. van de opa flink wat glazen sterke drank gekregen die ik allemaal moest proberen hahah Chris was daarom ook erg dronken aan het einde van de dag. ook weer heerlijk gegeten. Thuis aangekomen ben ik mijn spullen gaan pakken voor de roadtrip. En toen snel gaan slapen.

De volgende ochtend er vroeg uit en op naar roadtrip nummer 2. Annaliese en Chris sliepen nog en die wou ik niet wakker maken om te vragen of ze mij naar het station wouden brengen, en dus moest ik met de bus. die uiteindelijk veels te laat pas bleek te vertrekken. Begon dus allemaal niet zo super. De heenweg naar Kalbarri was ook niet super. Nynke had een deukje in de auto gereden en was dus een beetje down. Ook ik zat na het skype gesprek met mijn ouders erg in over het geld en genoot dus niet op en top.
Gelukkig sloten we de dag wel super af. we hebben eten gekookt en bij zonsondergang aan de zee gegeten. 2 Nederlandse jongens kwamen bij ons zitten en met wijn en bier erg veel gelachen. uiteindelijk hebben we besloten om naar DJ Dave te gaan. We hadden iets te grootse verwachtingen want DJ Dave was een beetje een vreemde vogel met ook redelijk vreemde muziek en een redelijk grijs publiek. Nog een paar pullen bier gedronken en de laatste nummers hebben we met z'n 5en staan dansen (onder toeziend ogen van de dorpelingen die dat duidelijk niet gewend waren). Aan het einde kregen we bezoek van een (bijna) bejaarde man, die ook nog eens mijn broek en billen complimenteerde.
Toen met onze sjikkere hoofdjes besloten om te gaan zwemmen in de zee. Of eigenlijk besloten we pootje te baden maar werden Nynke en ik kopje onder getrokken. Prachtige sterrenhemel waar ik nog steeds versteld van sta. de Milkyway is duidelijk te zien! Toen lekker gedoucht en en gewacht op Maria en Menno die met zijn tweetjes verdwenen waren!

De volgende ochtend zijn we naar Kalbarri National Park geweest. Het was 43 graden en niet uit te houden. We zijn oo nog naar Shell Beach geweest, waar geen zand ligt, maar alleen maar witte schelpjes. Prachtig! Maar helaas maar weinig van kunnen zien omdat het er stikte van de vliegen en je dus je hoofd/gezicht wel moest bedekken. (foto's komen nog)
Daarna zijn we doorgereden naar Denham + Monkey Mia. Gegeten bij zonsondergang en daarna wezen kaarten.
De volgende ochtend zijn we naar Monkey Mia geweest, waar je wilde dolfijnen kan zien. helaas waren we te laat voor het voeren en dus konden we ze niet van heel erg dichtbij zien. Daarna hebben we besloten om een Tour te doen met kamelen lang het strand. Wat het geld dubbel en dwars waard was. Henk, de guide (Nederlandse), vertelde allemaal leuke verhalen. En kreeg de slappelach toen Nynke riep dat de kamelen zo wiebelig waren. Hij verklaarde dat hij dat woord in 10 jaar niet meer had gehoord.

Diezelfde dag naar Hamelin gereden, maar uiteindelijk besloten om nog een stukje verder te rijden. wat niet een top plan was. Want de volgende 2 campings bleken gesloten te zijn en dus moesten we bij schemering (als we een kangoeroe aan zouden rijden zouden we dan niet verzekerd zijn) rijden naar Carnarvon. Waar we in het donker aankwamen. eten gemaakt, pasta zoals elke dag. En toen in de badkamers nog heel lang gekletst en gelachen met Maria en Nynke. Dagje dus weer erg leuk afgesloten!

Die volgende ochtend tentje weer ingepakt en verder gereden naar Coralbay. Waar we op een super camping terecht kwamen. De hele dag lekker op het strand gelegen en gesnorkeld. Daarna nog bij het zwembad gelegen, waar een 8 jarig meisje mij koprollen en handstanden in het water heeft geleerd. Savonds hebben we ontzettend vieze, smakeloze rijst met tomaten puree (geconcentreerd) gegeten. Daarna besloten om een bar of iets dergelijks te bezoeken. We kwamen uit bij een resort, waar een openlucht cinema was. plaatsgenomen op het gras, en toen bleek dat het nog maar de laaste 3 minuten van Greece te zijn. Toen maar een paar biertjes gedronken en ontzettend veel gekletst over van alles, vooral het au-pair zijnde. De voor en de nadelen. Erg leuk om alle verschillende verhalen te horen. En gelijkenissen te horen in bijvoorbeeld het streng doen tegen de kinderen, wat soms best moeilijk is.

De volgende dag zijn we naar Exmouth gereden. Op de heenweg nog off-road gegaan en een prachtuitzicht gezien. Bij Yardie Creek gewandeld wat ook prachtig was! Het waaide heel erg, dus van de 40+ graden was niet heel veel te merken. Die avond hebben we in de Wilderness gekampeerd. geen douches, geen stromend water, alleen een compost wc. We hadden een pracht plekje met uitzicht op de zee. Toen we aankwamen stodn er een kangoeroe en toen de zon onderging stodn er 1 op de duinen. wat er zo mooi uitzag! Ook wouden we nog gaan zwemmen, maar er waren zoveel roggen dat we niet meer durfden!

De volgende dag hebben we gesnorkeld bij turqouise beach. Waar echt prachtige vissen rondzwemden. gele met groene blauwe en rode strepen! wauw.Flink verbrand, Vlamingh lighthouse gezien, waar nog de zandzakken van de 2e wereldoorlog lagen. toen drank gekocht voor oud en nieuw en naar de camping. Gezwommen in het eerste NIET zoute water in tijden en toen gegeten. Tijdens het eten werden we uitgenodigd door een paar Franse jongens om een drankje te doen bij hun tent. Niet super spontane jongens, maar wel gezellig gehad. Toen op naar de Pirate Party waar we oud en nieuw zouden gaan vieren. We verwachtten iets dat gelijk was aan DJ Dave maar het bleek een stuk beter te zijn! erg veel jongeren, helaas was de muziek niet beter. In de pub een groep jonegeren leren kennen van wie we ontzettend veel gratis dranakjes kregen! afgeteld en een handje vol kussen uitgedeeld voor het nieuwjaar, wat zo raar aanvoelde, omdat je in Hengelo wel 50 keer iedereen moet kussen! rodn 2 uur was het al afgelopen, maar we werden uitgenodigd voor een afterparty. Met de taxi erheen en daar nog gezellig gezeten en gedronken. De avond liep iet sminder gezellig af omdat Maria daar wou slapen (7 jongens, 1 meisje) en Nynke en ik niet. Uiteindelijk is Maria dar dus gebleven en werden Nynke en ik naar huis gelopen door 1 van de jongens. Die het hele eind op blote voeten heeft gelopen! ontzettend lief.

De volgende ochtend waren we ontzettend brak. beetje bij het zwembad gelegen, toen we bij de tent kwamen zat Maria daar. We hebben het uitgepraat en daarna nog een top dagje gehad, veel gelachen en gezeurd omdat we zo moe en brak waren, want uitslapen in een tentje met 35 graden is niet echt een optie. Tot een urrtje of 4 uur de camping gezeten, nog een dutje gedaan op een paar banken die ergens stonden, vieze pasta gegeten en die avond naar Jansz beach gereden. Waar we ons eten hebben gekookt (wederom pasta, maar nu met witte saus!) gegeten op het strand bij zonsondergang en daarna gewacht tot het donkerwerd en de schilpadden het water uitkwamen.
Wij dachten dat er een stukof 5 ht water uit zouden komen, en toen er dus 1 uit kwam, paar honderd meter verderop hebben we besloten nog 20 min. te wachten tot er 1 dichterbij kwam. Maar die kwam natuurlijk niet. En dus zijn we naar die ene gelopen, waar ook een andere familie stond te kijken.
De schilpad was ongeveer een meter in omtrek, of groter. En toen ze klaar was met het gat graven konden we dichterbij komen om te zien hoe ze de eieren legde. Heel erg Indrukwekkend! We hebben zo'n 1,5 uur toe zitten kijken totdat ze klaar was. toen begon ze het gat te bedekken wat ook weer een half uur duurde. Slappelach omdat ze al het zand in ons gezicht gooide! Nog gezellig gekletst met een Duits stel, die in Kenia met Schildpadden gewerkt hadden en ons dus vanalles konden vertellen!
Daarna op slakkentempo in het donker nar huis gereden, omdat we doodsbang waren een kangoeroe aan te rijden. een stuk of 4 vlak langs de weg gezien.

De volgende dag begonnen we aan onze terug weg naar Perth. Wat ongeveer 1350 km is. Bij zonsondergang kwamen we aan bij een camping in de outback, Western Flora. Wat gelukkig nog open was. Dit bleek de gaafste camping ooit te zijn, want overal waren wilde kangoeroes! Er was zelfs 1 tamme en die mochten we van de eigenaar aaien!! Lekker gekookt en gegeten met 2 Franse vriendinnen rond de 45. devolgende ochtend klom ik ons tentje uit en zat Honey, de tamme kangoeroe naast onze tent! Super leuke ervaring. En de eigenaar was de liefste man ooit. Die ons alle wou vertellen over kangoeroes.

Toen begon de laatste paar uurtjes rijden naar Perth. Onderweg nog een mega kangoeroe tegen gekomen van zo'n 2 meter lang die over de weg sprong! Bij Nynke thuis de auto schoongemaakt. en toen de auto ingeleverd. Niks gehoord over het deukje in de auto :) !!

Toen met de trein terug naar huis. Op het station nog erg lang gekletst met Nynke die een beetj eeen dipje had omdat haar familie niet altijd super was. Afgesproken dat we elkaar vaker zouden zien en toen naar huis gegaan. 2 uur op het station gewacht voor de bus. En toen was ik thuis. Met open armen werd ik ontvangen door Logan! super lief. nog gekletst met Chris en toen me koffertje uitgepakt. die avond met een heerlijke maaltijd al mijn verhalen verteld aan Annaliese en Chris. Optijd naar bed. Na eindelijk weer bereik te hebben met me telefoon dus ook iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst.

Vanavond ga ik met Annaliese en Logan een cruise over de Swan river doen by night. Om de (kerst) verlichte huizen daar te bekijken. Erg veel zin in!

Verder excuses voor mijn spelfouten etc. en natuurlijk wens ik iedereen een Gelukkig nieuwjaar!!

Cheers,
Silke

Kiss

Reacties

Reacties

Gonny

Tsjinge sil, wat een avonturen beleef je daar. Wat leuk dat je er zo uitgebreid over schrijft. Ben benieuwd naar de nieuwe fotos. Super dat je zo makkelijk vrij kon krijgen. Je boft maar met je hostfamily!

Ed & Mira

Hallo Silke,

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2015 en dat je "avontuur" een groot succes mag worden!
Voor ons brengen je verhalen allemaal nostalgische gevoelens naar boven en bij elke plaats komen de herinneringen weer terug. We krijgen er zelfs weer een beetje heimwee van. We herinneren ons nog hoe raar het was om in Denham te zijn, terwijl we een paar dagen eerder nog in Den Ham waren haha.
Gelukkig dat je het zo getroffen hebt met de host family en mooi de ruimte krijgt om op ontdekking te gaan.
Het is en wordt een geweldige belevenis en bedankt dat je ons daar zo mooi van op de hoogte houdt. Wij vonden het eerst zo grappig en vriendelijk dat alle Australiërs naar ons zwaaiden. Naderhand begrepen we pas dat ze steeds wuifden om de vliegen weg te jagen en we zien dat je daar ook al achter bent gekomen. Dat is het enige dat we niet missen aan Australië. Voor de rest is het absoluut ons meest favoriete land en benijden we je enorm. We kijken alweer uit naar je volgende verhalen en je mooie foto's.

Rina

Hoi Silke.
Geweldig!! Wat heb je weer veel beleefd. Dit wordt een topjaar voor jou!! Dat wens ik jou dan ook toe vanuit Nederland.
Ik heb weer genoten van je verhaal over je belevenissen.
Wat zullen je ouders trots op jou zijn. Dat weet ik zeker!
Fijn dat je gastgezinnen zo goed bevalt. Geniet van je avontuur En ik kijk weer uit naar een volgend verslag en foto's.

Trees

wat super Silke wat je allemaal onderneemt.En dit is nog maar het begin,nog +_ 7maanden te gaan.Een geweldig 2015 gewenst en tot je volgende reisverhalen,ik geniet ervan,liefs

daan

heey silke,
Daan hier klinkt misschien raar maar zou ik je mail kunnen krijgen?

groetjes,
daan van 11 jaar geleden (van de camping)
of zou je mijn een persoonlijke mail kunnen sturen naar daanrw@hotmail.com

(mijn excuses dat ik het hier plaats, wist alleen niet hoe ik je anders had kunnen bereiken)

Greetje

He Sil, op het prachtige victoriaans terras van het Engelse Winter Palace hotel in Luxor, Egypte lees ik je blog: jeetje jemeneetje wat een geweldige en soms ook hilarische verhalen. En wat een gaaf land: ik wil ook!!! Wat heb je al veel gezien en wat goed dat je je kansen pakt na je kerstmiddagdipje. Ben echt een beetje jalours op je avonturen en de avonturen die nog in het verschiet liggen. Je straalt op de foto's en dat is ook fijn om te zien. Super dat je ons op de hoogte houd met je blog ondanks je schrijffoutjes en ontbrekende hoofdletters ????????

Yolanda

Hey die Silke!
Ja, ook ik ben jaloers en wou dat ik weer jong en wild was.. ja, ja, je kan het je niet voorstellen, maar dat ben ik geweest!! En je moeder ook. Greet, wij hadden een memorabele trip naar Spanje waarin ook gelift werd (onder andere).. haha! Silke, geniet ervan en vergeet vooral de pepperspray niet!!
Kus van Yo

Greetje Net

Ja Yo, those were the days.... Toen gingen we liften; nu worden we gelift ????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active