silkerupert.reismee.nl

Roadtrip, auto-ongeluk en surflessen

Hee allemaal,

Heel erg bedankt voor alle leuke berichtjes! erg leuk om te lezen. Deze week is er ontzettend veel gebeurd (auto ongeluk, roadtrip, surfles, afspraakjes etc.) dus het word waarschijnlijk weer een lang verhaal!
aan het einde van mijn vorige blog ben ik dus met een Frans meisje naar kingspark en Perth city geweest. erg gezellig gehad. helaas waren alle winkels al dicht toen we uiteindelijk het stadscentrum ingingen om te shoppen. De dag erna, zondag, ben ik met 6andere meisjes naar penguin island geweest. erg leuk dagje gehad maar helaas geen wilde penguins gezien. 2 franse meisje in de groep spraken alleen maar frans maar verder was het een gezellige groep. 2 meisjes, een duitse en een spaanse waren vooral erg leuk en daarmee heb ik later die week nog mee afgesproken: samen naar perth geweest. Ook hebben we afgesproken met z'n 3en naar Rottnest Island te gaan! erg leuk allemaal hoe makkelijk dat gaat. Daarom ben ik ook erg blij dat ik naar Australie ben gegaan als au-pair en niet naar Spanje!

dinsdag met logan naar Jungle Gym geweest, dat is een hele grote speelplaats met trampolines en glijbanen etc. erg leuk gehad! vaker doen dus. alleen kwam ik erachter dat de tom tom niet in de auto zat en dus moest ik er uit me hoofd heen rijden. op de terug weg 3 keer verdwaald, maar uiteindelijk wel thuis gekomen! Ook heb ik een berichtje gekregen van 2 meisje die zeiden dat ik mee kon met hun road trip, eerst kon dat niet qua dagen maar die hebben ze kunnen verzetten! Van zaterdag ochtend tot maandag avond naar Busselton en Margaret River. we waren nu met ze 4en en hebben na een hoop gedoe een 5e meisje kunnen vinden.

Vrijdag is mijn pakketje aangekomen van mijn ouders! erg leuk, mijn nagellakjes en make-up eindelijk hier hahah Ook wat hollands lekkers voor onder de kerstboom. Toen ik met de hond ging wandelen heb ik voor de eerste keer me mobiel thuis gelaten en ja hoor, een aantal prachtige vogels tegen gekomen! die dag ook een rabarber-aardbei taart gebakken voor de gast-ouders omdat ik niet bij het kerstdiner kan zijn door de roadtrip. Verder was Logan naar de wc geweest en kwam ie erf zaten zijn hele billen onder de poep, bah!! hem snel in bad gestopt. moest ie ook nog eens niezen, dikke klodder snot uit zijn neus, heerlijk. vervolgens kom ik weer een keertje checken is hij het badwater aan het drinken... niet zo'n fris jongetje dus hahah

Zaterdag ochtend dus vertrokken voor de road-trip! iedereen ontmoet en er zat ook een Nederlands meisje bij. erg leuke meiden en snel in de auto op naar onze caravan in Busselton. Daar was niemand meer geweest voor 3 maanden... En dus lag de hele caravan vol muizen poep, en niet zo'n beetje ook... op de bedden, op het aanrecht, overal! Ook moesten we checken of er geen slangen in de caravan zaten... hmmm

later die middag zijn we naar het strand van Busselton gereden, waar een stijger van 1,7 km staat. Het 5e meisje van onze groep had een job-interview afgezegd voor de roadtrip en haar toekomstige baas was daar natuurlijk niet zo blij mee. Uiteindelijk heeft ze dus besloten terug te gaan naar Perth, wat wij dus niet zo leuk vonden. Na een appje voor toestemming te hebben gestuurd naar mijn host-mum heb ik de auto aan haar uitgeleend zodat ze haar spullen uit de caravan op kon halen. Ondertussen hebben wij de stijger (jetty) gelopen, wat best een eind was. Halverwege de terug weg kregen we een telefootnje van Luzie dat ze een auto-ongeluk heeft gehad (niemand gewond gelukkig) en dat beide auto's niet meer konden rijden!!!
Door de wind op de Jetty konden we haar nouwelijks verstaan en konden we haar pas later terug bellen. we hebben een half uur op haar moeten wachten en toen kwam de sleep-wagen... de hele voorkant van de auto lag eraf! Luzie vertelde dat ze tijdens het rijden is gaan bukken om de gevallen tom tom op te rapen en toen dus niet op de weg heeft gelet en een andere auto heeft geramt. Klote klote klote dus omdat het de auto is van mijn gast ouders!! ik heb mijn gastouders gebrobeerd te bellen maar die hadden op dat moment het kerstdiner met de familie. Top timing!
We hebben besloten de volgende dag een auto te huren en verder te gaan met de roadtrip. Luzie is die avond naar huis gegaan nadat ze geen woord meer met ons heeft gewisseld. Wij zijn met zijn 4en gaan liften omdat we in the middle of nowhere zaten. Op dat moment kwamen we 2 jongens tegen die er ook stonden te wachten op hun taxi en ze zeiden dat wij wel met ze mee mochten! ontzettend aardig :) We hebben bij een avond winkel flink wat wijn gekocht want daar waren we nu wel echt aan toe! pizza'tje gegeten en toen naar et strand gegaan om de wijn te drinken (dit mag nm niet in het openbaar) het was ondertussen al donker en ook flink wat kouder. op het strand hebben we ontzettend gelachen en veel gekletst onder de mooiste sterrenhemel die ik ooit heb gezien! Echt prachtig!
Daarna zijn we naar een pub geweest waar we de jongens van de taxi zouden ontmoeten, maar die waren er niet meer en de pub ging al sluiten. En dus hebben we maar besloten naar Huis te gaan. op de rotonde gestaan en weer de duimpjes omhoog. 3 auto's die stopten totdat we er 1 hadden die de goede kant op reed. hij twijfelde erg of hij moest stoppen en dus stopte ie pas een stuk verder van waar wij stonden, wij er dus achteraan rennen! hahah 1 meisje had pepperspray mee dus die hadden we wel parraat.
Muizen poep van de bedden gehaald en gaan slapen. snachts werd Nynke(de Nederlandse) wakker omdat ze allemaal geluiden hoorde...
de volgende dag was het zondag en zijn we weer gaan liften naar de auto-verhuur. we hebben 25 min. in de brandende zon gestaan totdat er iemand stopte. hij kwam van de verkeerde kant van de weg dus we dachten dat het niet zou lukken. maarwe konden mee! hij vertelde dat hij zelf ook een lifter is geweest en pikt dus iedereen op die hij tegenkomt.

Prima autoo'tje gehuurd en op naar de grotten bij Margaret River. Radio op het allerhardst en zelfs nog kangoroes gezien! Het voelde alsof na het ongeluk alles mee zat! (op de caravan na) In de grot deden ze op een gegeven moment al het licht uit om te laten zien hoe donker het was. daarna deden ze een lamp weer aan en vroeg een kerel of dat 'natural light' was! haha die was dus niet zo snugger, slappelach met Nynke. Daarna zijn we naar een prachtig mooi strand gereden. Met een ontzetten dhelder blauwe zee. 3 kwartier gelegen en toen op naar het politie bureau omdat we nog een politie rapport moesten doen voor het ongeluk. helaas zat het politie bureau dicht. Toen zijn we opzoek gegaan om ergens te gaan eten. Ontzettend leuke tent gevonden met een Country look van binnen en live muziek op het buiten terras. Na het eten weer een paar biertjes gekocht en terug gereden naar de camping. Naar het strand gelopen en daar de zonsondergang gekeken. Op een gegeven moment werd het te koud en zijn we terug gelopen en snel gaan slapen. snachts werden de 2 Duitse meisjes wakker (selina en Celine) omdat er een kakkerlak in hun bed liep en over hun oren en nek kroop! gadverdamme! gelukkig kreeg ik dit evrhaal pas de volgende ochtend te horen anders had ik niet meer kunnen slapen!

Die ochtend om 6 uur ons bed uit, wetsuits aan en weer een uur gereden naar een prachtig strand bij Margaret River om te gaan surfen! 2 uur les. Heel erg naar mijn zin gehad! en zelfs een paar keer (kort) gestaan!!! joepie! afgesproken datwe vaker samen zouden gaan surfen na deze trip :)
Daarna omgekleed op de parkeeplaats en naar de Chocolate Factory gereden. Erg leuk en lekker! nog een kerstcadeautje gekocht voor mijn gastouders en heel veel chocolade geproefd. Daarna weer naar een politie bureau geweest. Formulier meegekregen die ik in moet gaan vulle alleen heeft Luzie ons geblocked op Facebook?!... dus hopelijk komt dat allemaal goed.
Toen de caravan opgeruimd en toen weer in de auto. Op naar Sugar Loaf Rock. waar we een ontzettend prachtig uitzicht hadden op de helder blauwe zee. toen naar een strand geweest in de buurt, beetje gezwommen gezont en gekletst. Toen boodschapjes gedaan en getankt. Auto ingeleverd bij het hostel en heeft de man van de auto verhuur ons met alle bagage naar de bus stop gebracht waar we onze bus terug naar Mandurah hebben genomen.

Al met al heb ik een ontzettend leuk weekend gehad op het ongeluk na. We hadden een ontzettend leuke groep en stiekem wou ik niet meer terug naar Perth. Maar dat moet want ik moet centjes verdienen om dit soort tripjes te kunnen doen!

Als het goed is komt alles goed met de verzekering, maar het probleem is Luzie, die moeilijk te bereiken is en morgen vertrekt naar haar neiuwe werkgever in the outback... Ook heb ik nu dus geen auto meer en word alles wat duurder en ingewikkelder omdat ik nu alles met de bus en trein moet doen. vanmiddag afgesproken (in het park voor mijn huis) met een au-pair die ik vorige week heb ontmoet. En snel weer plannen gaan maken voor nieuwjaar kerst en de aankomende weekenden! Ik hoop zoveel mogelijk te kunne zien van dit land want ja, ook ik ben verkocht!

Cheers!!

Silke

Reacties

Reacties

aly

Ha die Silke,
Wat een verhaal zeg. Je bent al een echte wereldreiziger. Die Luzie schaamt zich natuurlijk dood en steekt haar kop in het zand. Jij hebt het goed opgepakt, maar bent nu wel je autootje kwijt. Sterkte ermee.
Aly

Rina

Hoi Silke,
Geweldig, je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt. Je geniet volop,en dan kun je die tegenvaller wel verwerken, toch? Komt wel goed,denk ik.
Leuke belevenissen waren het in ieder geval. En je gaat nog veel meer meemaken de komende tijd,dat weet ik zeker!
Genoeg te zien daar!!
We blijven je volgen en kijken uit naar je volgende verhaal.
Groetjes,
Rina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active