silkerupert.reismee.nl

No worries mate, week #2

Hee allemaal,

Ben ik weer! het voelt alsof het nog maar 2 dagen geleden is dat ik mijn vorige blog schreef... De tijd gaat zo ontzettend snel! deze week had ik redelijk een paar afspraken staan met andere au-pairs, helaas is er maar 1 door gegaan :( Wel ga ik morgen met 8 andere au-pairs naar penguin island! erg veel zin in! En misschien ga ik vanmiddag nog met een meisje naar Perth. Ik zal deze keer proberen de blog iets korter te houden!

Maandag is de dag dat ik alleen in het huis een beetje schoonmaak, zoals de was ophangen en vouwen, stofzuigen en met de hond lopen. Heerlijk rustig begin van de week dus ook heb ik boodschappen gedaan maandag, wel 2 uur bezig geweest om alles te vinden! Mijn familie wil heel graag dat alle producten, behalve als ze Italiaans zijn, in Australie zijn geproduceerd. Zo helpen ze hun eigen economie een handje! Verder het liefst biologisch en zo gezond mogelijk. Fruit is in Australie ontzettend duur, een bakje blueberries die je in 1 hap ophept kost 5 dollar, een zakje druiven kost 8 dollar en een mango is ook al gauw 5 dollar.

Dinsdag's ben ik altijd vrij. ik zou die dag met een au-pair afspreken maar helaas ging dat niet meer doen. En dus ben ik maar naar het strand geweest. eerst was het flink bewolkt maar daarna was het heerlijk! Er lagen maar 4 andere mensen, iets wat je in Nederland nooit zou zien met dit weer! Daarna nog een beetje rondgeslenderd en winkeltjes bekekeken. Een ontzettend mooie jurk gevonden maar helaas was die iets van 300 dollar. Ook een paar erg leuke ansichtkaartjes gekocht die ik binnenkort maar eens moet gaan schrijven! Thuis aangekomen bleek ik flink verbrand te zijn... Domme domme Silke toch. Chris vertelde me dat ze hier niet lager dan factor 30 verkopen, dus blijkbaar is mijn 20 niet goed genoeg hahah

Woensdag was een lang dagje, van 9 uur sochtends, tot 9 savonds. De was gedaan, boodschappen gekocht, wezen zwemmen met Logan (nadat ik flink verdwaald was toch het zwembad gevonden) en daarna eten gekookt en samen met Chris en Logan gegeten. Logan was verschikkelijk met het eten. Hij wou niks eten en was alleen maar aan het huilen. Uiteindelijk komt ie er nog goed vanaf (hij hoefde de helft niet op te eten) en kreeg hij een bak ijs na. Daarna afgewassen terwijl Chris Logan onder de douche zette. En toen Logan naar bed gedaan, Chris moest naar een ijshockey wedstrijd. Gezellig een boekje voorgelezen en daarna nog lekker geknuffeld, wat ik wel mis nu ik Roy niet meer dicht bij me heb

Frown
hahah 20 min. zijn luier omdoen en daarna lekker zelf naar bed!

Donderdag een lekker rustig dagje. ik moest om 13:30 pas beginnen. Om 14:30 Logan opgehaald van school. Thuis met hem op de trampoline gespeeld en daarna samen met hem boodschapjes gedaan voor het avond eten. Savonds heb ik vaak urenlange gesprekken met de ouders, erg gezellig! Ook heb ik Annaliese hengelo laten zien via google earth... klein beetje teleurstellend hahah

vrijdag (gisteren) heb ook de hele dag Logan bij me gehad. Om 11:00 begonnen en om 1 uur met Logan naar een park dichtbij gereden (alles gaat met de auto hier) en daar met een Duitse au-pair afgesproken voor een 'playdate'. Erg leuk om eindelijk een au-pair te ontmoeten. Ze was hier al 3 maanden en ging over 1 maand weg, om te reizen met haar vriend aan de oostkust. Ze had 2 meisjes en alhoewel die er ontzettend lief uitzagen bleken ze niet zo schattig te zijn vertelde ze. Door haar verhalen te horen (die niet allemaal positief waren) krijg je toch weer een nieuwe blik op alles, en kan je alle positieve dingen weer zien :) bijvoorbeeld dat ik ontzettend blij kan zijn met mijn gastouders! in het park liepen ook zwarte zwanen rond, die blijkbaar heel normaal (en aggresief) zijn. ook in de boom achterons zaten 2 witte papegaaien, wat ook ontzettend normaal is. Vooral de velle groene zijn erg mooi en zie je vaak genoeg! Het eten in de avond ging prima met Logan. In het begin deed hij heel moeilijk maar als je hem zo ver krijgt dat hij toch een hap proeft (na veel gezeur en gehuil) vind ie het vervolgens vaak erg lekker! En eet ie dus alles veel makkelijker op. Logan in bad gedaan en Daarna naar bed. Weer heerlijk met hem geknuffeld, ik vind het altijd zo sneu om zijn kamer uit te glippen als hij bijna slaapt, want dan zegt ie met zo'n slaperige stem of ik niet samen met hem wil slapen. Awwhh! 10 min. later kwam Chris thuis, en dan gaat de hond behoorlijk hard blaffen en dus werd Logan weer wakker. Half uur later kwam er iemand aan de deur en werd hij opnieuw wakker hahah super zielig eigenlijk. Daarna met Chris een filmpje gekeken: horrible bosses.

Verder zijn dit een paar dingen die mij erg opvallen:
Het is overal super rustig opstraat. verder zijn er ontzettend veel rotondes! naar de supermarkt, die 5 min. verderop zit ben je al langs 5 rotondes geweest.
Alles gaat met de auto. nauwelijks wandel stoepen.
Het is ontzettend vroeg licht hier ( 5 uur sochtends) en ook vroeger weer donker (half 8) in Western Australie doen ze kennelijk niet aan Zomer- en Wintertijd.
Schoolkinderen dragen hier overal uniformen.
Alle huizen hebben hekken en muren eromheen. De huizen zijn verder bijna allemaal zonder een 2e verdieping en hebben ze een flinke oprit met dubbele garage.
Verder staan er stoplichten ook aan de andere kant van de straat, wat ontzettend handig is! En klopt het dat ze vaak Cheers en No worries zeggen! Ook zijn er flink veel sprinkhanen, krekels en kakkerlakken, maar de spinnen vallen tot nu tu erg mee. Ontzettend veel mensen hebben tattoos en iedereen is erg vriendelijk! Helaas hebben ze hier geen H&M. De postbode komt op de brommer en de vogels maken een heel raar geluid, net als huilende baby's.Al met al voelt het een beetje alsof ik in een film rondloop!

Nu ga ik me klaarmaken om met een au-pair uit Frankrijk Perth te gaan bezoeken!

Cheers mate!

Silke

Reacties

Reacties

Gonny

Hoi Silke, wat leuk dat je al zo snel weer op je blog schrijft. Het is heel beeldend wat je beschrijft. Goed om te horen dat je je daar goed redt met alle nieuwe ervaringen. Ik ben apetrots op je! Leuk dat je afspraken hebt gemaakt zodat je buiten dat lieve gastgezin contacten maakt. En volgens mij heeft logan een hele goede en lieve oppas!!!! Dikke kus, gonny

Trees

hoi silke,leuk om je blogs te lezen. Zo te lezen sla je je er goed doorheen,vooral de eerste keren iets doen,verdwalen en dan toch weer je weg zoeken: geweldig hoor,toppertje.Zie uit naar je volgende blog, heel veel groetjes,Trees

Herman

Ha Silke, dank voor je blog, hartstikke leuk om het allemaal te lezen, elke dag is een feestje voor jou, misschien behalve de saaie zaken zoals was ophangen, en andere huishoudelijke klusjes... Je draait al helemaal mee in het leventje daar. Ik ben vooral jaloers op het lekkere weertje daar, warmte en zon, bijna vakantie...., dat hebben we hier de afgelopen week niet gehad, wel veel regen, wind, storm, enz. brrr. Geniet er van, veel plezier,

groeten van ons

greetje

O Sil, die blog en de foto's geven een mooi beeld van je leven daar. Fijn dat je in ieder geval met Logan kan knuffelen bij "gebrek aan Roy". Zo'n klein kereltje is toch haast net zo fijn????. Top om nu ook met andere meiden op te trekken; is toch snel gegaan. Ben toch al zo trots op je! hier zit ik voor mijn blauwe lamp; hier is en blijft het de hele dag donker. Dikke dikke kus en blijf verhalen schrijven en foto's posten!!!

Ed & Mira

Hallo Silke,

Wij zijn supertrots dat er weer een afvaardiging van de Anthoniusstraat in Perth zit! Crikey! we wisten niet dat je al weg was, maar hoorden het van je moeder op het feestje van Janny & Gerard. We vinden het heel erg stoer van je dat je deze bestemming hebt gekozen en gezien wij "hooked" zijn aan Oz, zijn we er zeker van dat je een geweldige tijd gaat beleven. Bij het lezen van je blog, krijgen wij alweer heimwee naar Down Under. De laatste keer was alweer in 2009. We zijn toen van Perth naar Albany en van Albany (via de Gibb River Road) naar Darwin gereden. Een rit van ruim tienduizend kilometer over bijna uitsluitend zandpaden. Asfalt was toen nog een zeldzaam voorkomend verschijnsel in de Outback. Een geweldig avontuur. Mocht je daar ooit over nadenken, kunnen we je wel een linkje sturen naar een kopie van het blog dat we toen bijgehouden hebben.
Albany is niet zo heel ver bij je vandaan en zeker de moeite waard om een keer te bekijken. Mooi dat je al wat "Waildlaif" :-) gespot hebt. Daar komt nog veel meer bij.
Heel veel plezier, succes met je werk en we zullen je blog zeker volgen! We zijn nu al fan van je.

aly

Hoi SIlke,

Wat mooi om te lezen dat je je weg vindt daar Down Under en verdwalen is ook een goed idee. Zo leer je daar snel je weg vinden hoop ik. Lekker met andere au pairs in de kinderen in het park zitten play daten. Fijn dat Logan zo lief is.

bea

Silke, mooie verhalen hoor! zet je nog eens een paar foto's op je blog? ben heel benieuwd hoe het er daar uitziet, en natuurlijk naar je jongetje Logan. we denken aan je, liefs ook van Jessey en Tim

inge

He Silke,
Wat schrijf jij leuk, van wie heb je dat?!
Heel leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt en hoe jij je weg vindt in een nieuw land. Fijn dat je het goed getroffen hebt met het gezin. En straks met kerst on the beach ?dat lijkt mij echt te gek met je bikini aan op het strand met een kerstboom. Lieve Silke wij genieten van je blog en kijken uit naar de volgende. Liefs uut Hengel

celine vd sloot

Hej Sil,
Echt super gaaf wat je allemaal hebt meegemaakr! Nu wil ik ook! En je verhalen zijn ook zooo leuk.
veel plezier nog en maak veel lol daar:)
Liefs celine

herna wielink

Hoi Silke,

Je schrijft erg leuk. Ik zie het zo voor me allemaal. Nu al opvoedingsperikelen met een dwarse kleuter met eten. Zo te lezen gaat je dat wel lukken allemaal. Vooral veel knuffelen en lekker genieten. Liefs van Philip en Herna

Silke Rupert

Hee wat leuk om alle reacties te lezen :) doet me erg goed! Ik hoop dat ik morgen tijd heb om een nieuwe blog te schrijven!
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active