silkerupert.reismee.nl

Eerste weekje in Australia

Hee allemaal!

half uurtje geleden begonnen met mijn blog schrijven en ik was al over de helft, toen Logan op knopjes ging drukken op mijn laptop en alle tekst verdween... En dus moet ik weer opnieuw beginnen :(

Ik wou al veel eerder een nieuwe blog schrijven maar doordat ik, zo dom als ik ben, mijn adapter/wereldstekker ben vergeten in te pakken had mijn laptop niet genoeg batterij. Vanmiddag een adapter gekocht en dus kan ik nu mijn blog eidnelijk schrijven. En dat gaat een hele lange worden kanik vertellen! Dus bereid je voor.

Ik zal beginnen bij het begin:
door alle drukte en stress thuis ben ik ontzettend veel dingen vergeten in te pakken, ondanks dat zat mijn koffer veels te vol en kregen we hem nog maar net dicht, nadat bij de vorige koffer de rits al kapot was geknapt. Uiteindelijk bleek mijn handbagage (koffertje) op het vliegveld alsnog 7 kilo te zwaar te zijn. Na een hoop gestress en gesjouw kon alsnog alles mee naar Australie, maar door al dit gedoe was ik al redelijk laat en ging het afscheid veels te snel! dikke knuffels en ook een paar traantjes gelaten en toen stond ik er alleen voor. Uiteindelijk bleek dat ik eigenlijk nog genoeg tijd had voordat de gate ging sluiten en zat ik dus nog 1,5 uur te wachten in me eentje. En toen uindelijk konden we het vliegtuig in, mijn zone mocht als eerste. Ik had een mooi plekje aan het raam en zat te wachten tot de rest van de passagiers kwamen, maar dei kwamen niet. Bleek dus het vliegtuig maar half vol te zitten en had ik een hele rij stoelen voor mij alleen (en dus ook 3 dekentjes en kussentjes). super deluxe vliegtuig die nog gloednieuw was, nog maar een paar duizend kilometers erop. als je het vliegtuig binnen kwam zag je een prachtige brede gouden trap omhoog. Helaas was dit de korte vlucht waar ik nog niet moe genoeg was om te gaan slapen.
Aangekomen in Dubai werden we na een lange rit 'losgelaten' op het vliegveld, en dus moest ik zelf mijn weg gaan zoeken. Ik had totaal geen idee waar ik naartoe moest en maar 11 mensen van hetzelfde vliegtuig gingen ook nar perth, dus dat leek mij nutteloos om die te zoeken. de keuze was links of rechts gaan. Ik heb voor rechts gekozen en dat bleek uiteindelijk de goeie keuze te zijn. De goeie gate heb ik best snel gevonden. Toen nog beetje rondgedwaald bij alle winkeltjes, maar had best last van oorpijn en vermoeidheid, dus ben ik maar in de rij gaan staan voor de gate.
De vlucht naar Perth was ietsjes minder comfortabel. vliegtuig zat bommetje vol en ik zat helaas niet meer bij het raam maar tussen 2 mensen in. Ik werd gelukkig wel direct geholpen door 3 vrouwen toen ik mijn koffer in de cabine boven je hoofd probeerde te krijgen, erg aardig! 2 stoelen verderop zat een erg vriendelijke man, maar hij sliep erg veel wata verschikkelijk was want hij snurkte ontzettend luidruchtig, het klonk meer alsof hij dood aan het gaan was ipv dat ie snurkte. Met elke snurkt schokte zijn hele lichaam... niet zo prettig. Aan de andere kant naast mij zat en erg aardige Australische vrouw met wie ik veel heb gekletst, haar kleindochter heeft ook als au-pair gewerkt.
Na een erg lange, vermoeiende vlucht met vies eten en een hoop kabaal van rechts (snurk snurk) kwam ik aan in perth. De controles gingen sneller dan verwacht, totdat ik uit de rij werd gepikt en in een andere rij moest staan, waar maar 4 andere mensen stonden. Ik helemaal in paniek, straks zouden ze mijn koffer openmaken en zou ik hem niet meer dichtkrijgen!! gelukkig ging er alleen maar een hond aan mijn koffers snuffelen. En alles was oké!

En toen het spannendste moment van mijn reis... Mijn gast familie ontmoeten!! ik liep de hoek om met al mijn koffers en daar stonden ze, ik werd ontvangen met een dikke knuffel van beide ouders en een prachtige bos bloemen! Ook van Logan kreeg ik een dikke knuffel en kus. Leuk ontvangst dus!
op naar de auto, en blijbaar waren ze in de auto gekomen die de komende 6 maanden van mij is, een best grote auto, groter dan die van ons thuis. Ook nog eens een automaat! lekker makkelijk dus. tijdens de rit gezellig gekletst met de ouders, terwijl Logan met mijn haar en mobiel speelt.
Thuis aangekomen pakt Logan mijn hand en laat direct zijn lego aan mij zien. Lekker, en heel gezond, gegeten en veel cadeautjes gekregen. tijdens mijn koffer uitpakken heb ik toch wel een traantje moeten laten, het besef is toen wel echt gekomen dat ik niet zomaar even terug kan naar huis. Nog even met het thuisfront geappt en toen gaan slapen.

Zondag:
Om 5 uur sochtends al wakker doordat het zo licht is in mijn kamer. 8:30 aan de ontbijt tafel met pannenkoeken en jam. En toen op naar het concert van The Wiggles!! Ontzettend leuk gehad daar. Annaliese (gastmoeder), en ik hadden het volgens mij meer naar ons zin dan logan hahah! lekker gedanst en gezongen en de kerstman kwam ook nog langs! Ik heb wel medeleiden met die man hier in Australie, zulk lekker weer en dan moet hij zich in zo'n warm kostuum hijsen! Aan het einde nog een ballon gekocht voor Logan van 20 euro, die ik uiteindelijk de hele dag heb mogen vasthouden hahah! Daarna naar de stad Perth geweest. We zouden lunchen met familie leden van Annaliese, maar we waren zo laat dat ze alles al ophadden. En dus maar ergens anders gaan lunchen. Toen we uit het cafeetje liepen trok Logan zijn broek naar beneden en ging midden in de stad tegen een boompje aan plassen! Nog geen 5 meter van het cafeetje vandaan! Ook tijdens de lunch had hij een barbie vast en trok ie haar rok omhoog, roept hij keihard: "IS THAT HER VAGINA?!"
Daarna naar Hun 2e huis gereden (blijkbaar hebben ze er 3, en ook 3 auto's) waar Chris aan het werk was. Toen naar huis en was het alweer half 5. gegeten en lekker vroeg naar bed. Chris had ook nog gezegd dat Logan al erg snel heel open naar mij was, wat hij in het begin niet deed bij hun vorige au-pairs, dus dat maakte me al helemaal blij!

Maandag:
vandaag was mijn eerste werkdag. Sochtends lekker gedoucht en toen Logan naar school gebracht. Toen we terug reden begon ik mij een beetje misselijk te voelen. En thuis heb ik over moeten geven :( Annaliese was erg lief voor me en zei dat ik maar lekker op bed moest gaan liggen. Paar uurtjes geslapen en daarna de was gedaan, voelde me gelukkig al iets beter. Daarna samen met Chris, Logan opgehaald van school. Op de terug weg hebben we 2 wilde kangoeroes gezien! erg vet al op mijn 3e dag! ze liepen gewoon de weg op en dus meosten we stoppen, Chris vertelde dat hij in de 15 jaar dat hij hier woont al 3 kangoeroes heeft doodgereden!

Surprised
Daarna zijn we naar de bouwwinkel geweest om spullen te halen om het huis mee te versieren voor kerst. Super leuk allemaal. Ook een Sinterklaas pakketje gekregen uit Nederland, van Anne en Teus, alleen nog even wachten voordat ik die mag openen...

Dinsdag:
mijn vrije dag. Voelde me die ochtend weer niet zo lekker dus beetje thuis gebleven. In de middag met Annaliese en Logan naar het winkelcentrum. Groceries gekocht en ze heeft me alles een beetje laten zien. Ook heb ik haai gegeten!

Woensdag:
Logan in de ochtend naar school gebracht met Annaliese, en daarna naar de bank geweest en een account geopend. Daarna de opblaas Santa ingeruild voor een mooiere (ong. 250 dollars uitgegeven aan versiering voor kerst). lekker gewandeld en gekletst met Annaliese. Toen heb ik Apollo de hond, uitgelaten, want volgensmij laat niemand dat beest ooit uit... maar toen bleek dat ik de sleutels was vergeten mee te nemen en moest ik snel naar huis. klein beetje verdwaald maar alles is nog goed gegaan! Toen nog lekker een boekje gelezen met de nederlandse radio aan. Om 14:30 Logan weer opgehaald van school. Daarna samen met Logan een koekhuisje gebouwd... eigenlijk heb ik alles gedaan hahah Ook heerlijk verband die dag op mijn schouders :( Het is lekker weer en niet te warm. We eten hier super gezond dus ik denk dat ik eerder 10 kilo afval dan aankom deze 6 maanden!

Donderdag:

Sochtends de was gedaan (vouwen en uithangen), stofgezuigd, apollo uiteglaten, en de afwas gedaan. SmiddagsLogan van school gehaald (in me eentje) politie en boefetje gespeeld, (kinder)disco kaartjes gekocht, naar de bieb geweest en eten gekocht. Logan snel in bad en met heel veel haast eten gekookt. dikke stress omdat het al best laat was. uiteindelijk nog ontzettend veel tijd over gehad, dus samen Lilo and Stitch gekeken. Logan voorgelezen en in bed gestopt. 20 min. later zijn luier omgedaan en toen zelf ook snel me bedje ingekropen. Wat was ik moe!

vrijdag (5 dec.):
Sinterklaas pakketje opengemaakt! Ontzettend veel pepernoten en erg leuke cadeautjes. ook nog een sinterklaas gedichtje gekregen! bedank Anne en Teus!!
helaas voelde ik mmij deze week in de ochtend vaak niet zo super, beetje last van heimwee denk ik? Voelde me soms ook best alleen, maar daar zit nu gelukkig verandering in!

Laughing

die middag naar het park aan het strand geweest samen met Logan en gezellig gepicknicked. op een gegeven moment moest hij poepen, en ik moest natuurlijk mee in zo'n vieze WC. op mijn slippertjes de wc in. Er zat een timer op de WC, en na 5 minuten moest je rondlopen zodat de WC wist dat er nog iemand inzat, ik dus rondjes lopen en met mijn armen zwaaien, terwijl logan nog op de wc zat. Was dat blijkbaar niet genoeg en ging de WC deur ineens open, ik dus Logan mee sleuren die zijn broek nog nieteens aanhad hahaha en blijkbaar had hij ook nog over zijn shirt heen geplast... hoe hij dat voor mekaar heeft gekregen... geen idee!
De zon was die dag helaas nergens te bekennen, en het druppelde af en toe maar alsnog was het heerlijk weer. daarna met Logan naar de disco geweest op school. waar hij alleen maar zit te spelen met zijn soldaatje, en alle andere kinderen vrolijk zitten te dansen.
daarna weer dikke haast met het eten en Logan uiteindelijk veels te laat het bed in gekregen.

zaterdag:
vandaag naar een poolparty geweest. van ijshockey vrienden van Chris. was een beetje saai, ookal waren de mensen best aardig. Die avond, na een hoop gedoe, met mama geskyped. erg leuk! ook heb ik dit weekend contact gelegd met een aantal au-pairs, wat me echt heel erg opvrolijkt. Ik denk dat het heel erg belangrijk is om een paar vrienden te hebben. dus hopelijk zitten er een paar leuke meisjes tussen!
maandag, dinsdag, woensdag en zaterdag heb ik afspraken staan!

Zondag, vandaag:
sochtends lekker rustig aan gedaan. en nog met de hond gelopen. weer verdwaald, maar uiteindelijk is alles goedgekomen. smiddags wou ik naar het strand gaan, maar ik wou ook nog een adapter kopen en toen ik in het winkelcentrum kwam zag ik zoveel leuke winkeltjes dat ik daar mijn hele middag heb gespendeert hahah! de kleren zijn nog best goed geprijsd vergeleken met eten en dat soort dingen.

Ik ga nu snel stoppen met schrijven want dit verhaal is al veels te lang! Nu zo gezellig skypen met Roy :) en Morgen dus een au-pair ontmoeten! ik zal hopelijk snel een nieuwe blog schrijven over alle verschillen met Nederland die mij zijn opgevallen! Groetjes!!

Silke

Reacties

Reacties

Greetje Net

he liefie, al heel veel geappt met jou maar dit verhaal maakt het erg beeldend en ik kan me jou zo voorstellen in dat toilet zwaaiend met je armen. Heerlijk! En wat heb je veel gedaan zeg, wow. Leuk dat je nu je eigen afspraken hebt staan. Blijkbaar willen alle au pairs hetzelfde dus dat komt wel goed. Ben benieuwd naar je avonturen van komende week. We appen/skypen en een dikke kus en een hele stevige knuffel van mij!!!!!!!!

Gonny

Wat leuk weer van je te horen. Zo veel beleefd in een week. En je redt je toch maar mooi daar. Je bent goed terechtgekomen daar. Fijn te horen dat je al afspraken maakt met andere au pairs. Er zullen nog wel meer contacten gaan volgen. Geniet maar daar en fijn voor ons dat je van je laat horen. Veel liefs, gonny

Arjen, Tanja en Shania

Ha SIlke,
Super leuk om je ervaring tot nu toe te lezen!
We zijn mega trots dat je dit allemaal al alleen gedaan hebt zo.n pittige reis! Geniet er van en tot je volgende avonturen.
Heel veel liefs en een knuffel van ons allen.

Rina

Hoi Silke,
Wat een leuk en lang verhaal van je belevenissen onderweg en in je eerste week. Al zoveel meegemaakt.
Je schrijft leuk, en beeldend. Ik zie het gewoon voor me.
Leuk dat je binnenkort andere au-pairs gaat ontmoeten.
Veel plezier en genieten!!
Groetjes, Rina

Henri

Hallo Silukuhh.... Wat een belevenis voor je, super, we leven allemaal met je mee hoor hier in Zwolle en Trees en ik wensen jou veel sterkte. Geniet maar lekker en blijf gezond hè!
Groet van ons

Saskia

Hoi Silke,
Wat superleuk om te lezen over je avonturen in Australië.
Je onderneemt al veel zeg. Ik hoop dat je snel leuke mensen ontmoet. Veel plezier liefs van ons allemaal

Anne

Hoi Silke,
Wat een verhaal en wat heb je al veel meegemaakt. Ik hoop dat je snel vrienden maakt en je thuis gaat voelen. Je zal best nog eens heimwee krijgen en je alleen voelen, maar dat gaat ook weer over. Dat je met andere au-pairs ervaringen uit kunt wisselen is denk ik heel fijn. Liefs van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active