silkerupert.reismee.nl

Nog 1 weekje en dan ga ik down under!

Hee allemaal,

Eindelijk is het dan zover, mijn vlieg datum staat vast: vrijdag 28 november zal ik vertrekken naar Australie! Om 14:40 vertrek ik vanaf Schiphol en dan kom ik om 00:15 aan in Dubai, na een korte tussen stop van 2,5 a 3 uur vlieg ik door naar Perth.

22 oktober was ik geaccepteerd voor het Au-pair programma en begin november kwam ik in contact met de eerste families. Na een paar dagen waren er al 14 gezinnen! 5 van deze gezinnen leken mij het leukst en daar heb ik een mail naar gestuurd. Uiteindelijk heb ik met 2 gezinnen geskyped en 11 november had ik een match!

Het gezin dat ik heb gekozen woont in Baldivis, 30 min. van Perth af. Moeder (Annaliese), vader (Chris) en zoontje Logan van 4 jaar oud en een hondje: Apollo. Dit gezin sprak mij erg aan omdat ze heel open en spontaan overkwamen. Tijdens de skype gesprekken werd er veel gelachen en het jongetje zag er ook adorable uit!

Mijn host-family wou dat ik zo vroeg mogelijk kwam omdat hun huidige au-pair 13 november vertrok. Maar ik kon pas mijn vliegticket en visum regelen als ik het contract had getekend en het contract kwam maar niet. Uiteindelijk heb ik mijn host-family gemaild en bleek het een misverstand te zijn: zij zaten te wachten totdat ik een definitieve vertrek datum had voordat ze het contract zouden ondertekenen. Nu is alles duidelijk en nog geen uur later had ik het contract.

Direct na het ondertekeken van het contract heb ik mijn visum aangevraagd en 4 uurtjes later was deze goedgekeurd! De volgende dag ben ik naar het reisbureau gegaan en is mijn reis gepland. Volgende week kan ik het ticket ophalen!

Vanavond is mijn afscheidsfeestje voor vrienden en aankomende week zal ik druk zijn met inpakken afscheid nemen en stressen!

Natuurlijk heb ik er ontzettend veel zin in maar nu het zo dichtbij komt ben ik ook wel een beetje bang... Zal de familie wel bevallen? Zullen ze mij wel leuk en goed genoeg vinden? en straks krijg ik heimwee?!
Ik doe mijn best hier vooral niet te veel over na te denken en te onthouden waarom ik hiervoor heb gekozen!

Verder zal ik proberen elke week een stukje op mijn blog te schrijven en veel foto's te posten op Facebook!

Groetjes en veel liefs,

Silke

Reacties

Reacties

Anne

Mooi Silke, dat het allemaal rond is en dat je nu écht gaat. Kun je je dat al voorstellen? Ik wens je een mooi afscheidsfeest met je vrienden toe!

Gonny

Wat spannend he.
Nee, je weet niet of je je gastgezin leuk zult vinden, maar de kans lijkt me wel groot.
En ja, jou zullen ze zeker erg leuk vinden.
En ja, tuurlijk krijg je heimwee naar al die leuke mensen die hier blijven;) Maar je blijft niet eeuwig weg en zult daar zoveel nieuwe dingen beleven dat je niet heel veel tijd voor heimwee zult hebben... Misschien gaan wij je wel meer missen dan jij ons!

Herman

Ha Silke, het komt nu wel lekker dichtbij..., ( ook een beetje brrrr, denk ik), alle koffers al ingepakt en weer uitgepakt en weer ingepakt, wat kan mee en wat moet mee en wat kan thuis blijven enz...
groet

Rina

Lieve Silke,

Allereerst ga ik jou via dit blog opnieuw succes wensen met je avontuur in Australië
Wat fijn dat je een blog gaat bijhouden,trouwens.
Er zullen veel mensen zijn die jou gaan missen en benieuwd zijn naar je ervaringen. En voor jou zal het heerlijk zijn om ook op deze manier nog contact te houden met je familie,vrienden en fans in Nederland.
We gaan je volgen!!

Gonny

Hoi silke, heb je al een adres daar in Baldivis??

Erika

Lieve Silke,
Een hele goede reis ! En veel succes met de eerste kennismaking daar. Je zult vast zoveel indrukken opdoen dat je nauwelijks tijd hebt om aan thuis te denken...
En deze blog is natuurlijk een prachtige manier om toch een beetje contact met thuis te hebben.
Ik hoop dat je een geweldige tijd zult hebben.
Liefs Erika

herna wielink

Hoi silke, alles goed daar? We zijn erg benieuwd hoe het met je is na deze eerste week ver weg. We gaan je volgen hoor. Heel veel plezier daar.

liefs Philip en herna

herna

Wat een verhaal zeg. Dappere meid ben je hoor. Lekker weer en je gaat vast vrienden maken. Lijkt me een hele rijke familie met zoveel huizen en auto's. En die peuter, ach het is zo'n leuke leeftijd.
We wensen je een hele fijne kerst in de zon, ik ben wel een beetje jaloers hoor. En ik hoop dat je je gauw thuis gaat voelen daar.
liefs van Philip en Herna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active