silkerupert.reismee.nl

Januari (roadtrip 3? Australia day en eerste keer stappen)

Hee iedereen,

Daar ben ik eindelijk weer. Nu al bijna een maand later komt mijn volgende blog. En ook nu stond ik al met koffers klaar voor een roadtrip naar Albany, maar die ging op het laatste moment toch niet door en daar ben ik maar al te blij mee! Want in het weekend dat de roadtrip gepland stond stonden ook een paar afspraken met andere au pairs en die groep au pairs wonen allemaal dicht bij mij, en niet zoals Nynke op 1 uur rij-afstand. Maar ik zal eerst even over de weken hiervoor vertellen.

Toen ik mijn vorige blog afsloot had ik het over een boot trip om de kerstversiering te bekijken. En dus in de eerste week van januari de kerstversiering nog bekeken! Ja het hing er nog steeds. Eerst zijn we in Mandurah uiteten geweest in een super hip tentje. Toen op de boot en rond gevaren, want een indrukwekkende versieringen! Je kijkt echt je ogen uit, vooral als je ook nog een aantal dolfijnen rond ziet zwemmen.
Die week ben ik ook nog met een franse au-pair, Laura, naar Freo (Fremantle) geweest. Wat een ontzettend gaaf stadje is dat! Eindelijk een beetje leven haha straat artiesten, gave winkeltjes, marktje en veel streetart. Dat weekend et Nynke naar cottelsloe beach geweest, erg veel gelachen en gekletst. Ik hou ontzettend van mijn weekenden want dan kan ik er tussen uit en het maakt mijn gastouders ok niets uit als ik van vrijdag nacht to maandag mrogen weg blijf, heerlijk die vrijheid!

De tweede week januari heb ik lekker veel gewerkt waar ik af en toe ook aan toe ben omdat mijn werk erg vaak af wordt gezegd en ik daarom zonder plannen (en auto) thuis zit. En dat soort dagen gebeuren helaas best vaak en dan verveel ik mij ook best wel.

En toen kwam het weekend van de eventuele 3e roadtrip. Chris vertelde vrijdag over het huis dat Annaliese met vriendinnen had afgehuurd en dat er plek zat was voor mij en 2 vriendinnen. Chris verteld alles met erg veel enthousiasme en dus werd ik dat ook. Meteen Nynke gevraagd en dingen geregeld. Helaas kon zij niet al vrijdag vrijkrijgen en dus hadden we via fb 2 jongens gevoonden die ons wel een lift wouden geven. Toen annaliese voor de zekerheid gevraagd of het huis nog beschikbaar was. Blijkbaar had ze het al gecancelled omdat haar vriendinnen hadden afgezegd. Met Nynke gebeld en toen maar besloten om niet te gaan, want zonder accomodatie zou het dan toch een beetje duur worden. Maar gelukkig had ik dit weekend veel plannen staan dus het was niet al te veel een telleurstelling. Diezelfde dag nog een treintje gepakt naar Perth. Lekker wezen shoppen en toen naar Nynke's huis gegaan want die avond zouden we uitgaan, wat voor mij ook meteeen mijn eerste keer uitgaan in perth zou betekenen!
We hadden plannen om naar een italiaans hapjes iets te gaan, waar je gratis hapjes kon proeven als je zo nu en dan een drankje besteld. Uiteindelijk waren we een beetje verdwaald maar bleek er een ontzettend gaaf evenement gaande te zijn in Perth. Het hele plein stond vol met eetkraampjes. Heerlijk gegeten en naar de muziek geluisterd. Toen drankjes gedaan in Brass Monkey Bar in Northbridge (waar het uitgaansleven is) en heb ik de vriend van Nynke ontmoet. Samen met al zijn vrienden zijn we naar een homoclub geweest (The Court). Wat een super leuke club is dat iedereen gaat los en danst zoals ie wil. Helaas was der geen gardarobe en moest ik de hele avond met mijn tas rondlopen. Aan het einde van de avond hadden we blijkbaar de laatste trein naar huis gemist en moesten we een taxi naar huis nemen. Dat werd dus een behoorlijk duur avondje! Taxi $35, drankjes $10 per stuk en dan nog et eten en het shoppen van die middag, plus de trein van en naar perth... Die avond bij Nynke geslapen en de volgende dag samen brakjes in de trein terug naar mijn huis. Die dag lekker de tijd genomen voor alles en toen op naar Het strand bij Secret Harbour. Waar we de groep au-pairs zouden ontmoeten. Gelukkig ad ik nu wel een auto. De au-pairs ontmoet die tot mijn verbazing allemaal heel erg leuk waren. Toen met z'n allen uiteten geweest in een Ierse pub in Mandurah. Ik heb nog getwijfeld om ook met ze uit te gaan, maar omdat ik die avond daarvoor al was geweest en ik een beetje op mijn centjes moet letten heb ik toch maar besloten om dat niet te doen. Nynke afgezet bij et station en toen naar huis gereden. De volgende dag rustig aan gedaan. Beetje klusjes gedaan en in de late middag naar Point Peron geweest (prachtige stranden en mooie wandelingen). Daar ook nog 2 dolfijnen gespot op niet eens zo'n grote afstand. Toen beetje eten gekookt, serie gekeken en wezen slapen.

Die week heb ik een cake gebakken met Logan, uiteten geweest met de groep au-pairs, naar het aquarium geweest met Logan (wauw), chauffeur gespeeld voor Logan en ontbeten (wafels) met 2 au-pairs bij de Dome. En toen was het alweer zaterdag. Die dag verveelde ik mij een beetje en dus heb ik rondgevraagd of iemand iets wou doen die avond. Een Fins meisje reageerde op mijn Facebook bericht en dus zijn we die avodn naar de bios geweest (Taken 3). Toen de film was afgelopen was ik eigenlijk van plan om naar huis te gaan omdat het al na 11en was. Maar het klonk oko wel erg leuk om nog ergens wat te drinken en te kletsen. En dus maar naar Mandurah gereden (30 min.) en in de Ierse pub een colaatje gedronken en nog een uur of 2 zitten kletsen. Super leuk meisje, maar helaas vertrekt ze alweer over 2 weken. Ook heb ik haar uitgenodigd om mee te gaan met onze au-pair groep naar Australian Day. Toen in het donker, echt donker want er is bijna nergens straat verlichting, naar huis gereden wat best een beetje griezelig was. Zondag met de au-pair groep wezen shoppen in Rockingham. Voer voor de BBQ gekocht en Australische spullen gekocht voor Australian day (nepnagels, waaier, tattoos etc.)daarna met Lucy, Melanie en Anita naar het strand geweest.

En ja toen kwam de dag: AUSTRALIAN DAY!!! Ik had er ontzettend veel zin in, in de ochtend mezelf versierd met alle Australische spullen en toen Lucy en Lea opgehaald en naar het station gereden waar we de rest van de au-pairs zouden zien. Naar Perth gereden en vanaf daar de bus gepakt naar Hyde park. Daar lekker ge'bbqt, natuurlijk hadden we veels te veel vlees gekocht en hebben we 2 zakken met kip en een stuk of 10 worstjes weggegeven. In het park hebben we 3 Canadezen ontmoet. Ook kwam Nynke langs. Toen zijn we naar Brass Monkey Bar geweest en hebben we daar flink wat gedronken. Ook ben ik erachter gekomen dat het in Australie verboden is drank spelletjes te spelen. Pinja, het Finse meisje kwam ook nog langs, maar zij voelde zich volgens mij niet helemaal op haar gemak met 8 (2 Franse, 2 Nederlandse, 2 Engelse, een italiaanse en een Duitse) dronken meisjes die elkaar allemaal al kenden en dus is ze na een paar uur weer weggegaan. Toen zijn we op zoek gegaan naar een bus. Een half uur gewacht maar de bus kwam maar niet en dus zijn we naar het station gelopen. We waren van plan om naar de house party van een groep jongeren te gaan met wie de Canadezen bevriend waren. Helaas waren we een beetje verdwaald geraakt en kwamen we dus een beetje laat aan. Nog een drankje gedaan en toen naar het vuurwerk gelopen. Dit was werkelijk waar de mooiste vuurwerkshow die ik ooit in mijn leven heb gezien, bij de eindshow moest ik stiekem een beetje huilen omdat ik me zo gelukkig voel dat ik hier mag/kan zijn. Toen weer terug gelopen naar de houseparty en meer gedronken. 1 Engels meisje was ontzettend dronken en stond na een tijdje op de tafel te dansen (stereotypisch Engels?). Uiteindelijk met de trein naar huis gegaan. Ook was er een telefoon gevonden en werd ik ermee opgescheept. Aangekomen op ons station hebben de Baldivis meisje een Taxi genomen en gezorgd dat iedereen veilig thuis kwam. Wat was dat een ontzettend geslaagd dagje!

Ik ben super blij dat ik nu een vriendengroep heb die dichtbij wonen en die lekker veel plannen maken, zoals: een weekje Bali, zwemmen met dolfijnen, verjaardagsfeesten en nog veel meer!

Aankomend weekend dus plannen staan om uiteten te gaan, naar het strand te gaan en om een film te gaan kijken. Ook gaan we binnenkort een kookavond doen. En dan maken alle meisjes een traditioneel recept, zoals boerenkool etc.

Genoeg om naar uit te kijken dus!

X Silke

Reacties

Reacties

Greetje Net

Lieve Sil, ik geniet vanuit het natte donkere Nederland van je vrolijke zonnige avonturen. Je hebt je plek gevonden!! Zo'n club avontuurlijke meiden die dichtbij wonen zorgen dat je je nog meer thuis voelt. En met je familie heb je het ook getroffen. En Bali?? Yo, top hoor. Heb je straks bog wel tijd voor al die Hollandse mannen die er aan komen? ????????

Greetje Net

Vond het zo mooi dat je tranen had bij het vuurwerk dat je zo blij was dat je daar mocht zijn: zoiets heet geluk en dat komt en gaat. Maar als het er is kan je maar 1 ding doen en dat is met volle teugen genieten en voor altijd opslaan in je laatje "kostbaarheden zelf verworven"

Saskia

Hee Silke, zooo leuk om je verhalen te lezen. Wat ben jij een levensgenieter. Je haalt eruit wat er in zit. Go for iT girl. Super veel plezier en blijf schrijven!
Groetjes Saskia

Rina

Hoi Silke,
Heerlijk zoals jij daar geniet en steeds opnieuw avonturen beleeft. Dit neemt niemand je meer af!!
Je hebt al behoorlijk wat leuke mensen om je heen verzameld. dat maakt dat je je steeds meer " thuis" voelt.
Fijn ook dat je zoveel vrijheid krijgt van je gastfamilie.
Greetje en Alfons zijn trots op jou, dat is zeker...en wij genieten hier vanuit Nederland van je mooie verhalen.
Ga zo door!!
Groeten,Rina

Heb je mijn kaartje nog ontvangen?

Alfons,

Ik geniet er zelf ook zo van als ik lees, wat jij allemaal beleefd in dat mooie prachtige land.
Wat ik er het mooiste van vind is dat jij er zo geweldiig van geniet,en zo hoort het ook
Dit neemt niemand jou meer af,dikke kus en ga zo door .
Alfons.

Anne

Leuk om al jouw belevenissen te lezen. Ik had natuurlijk al de foto's gezien op Facebook van de Australia day, is dat vergelijkbaar met onze Koningsdag? Mooi dat je nu een groepje vriendinnen hebt die wat dichterbij wonen en ook ondernemend zijn. Dat belooft nog veel leuke avonturen. Lekker blijven genieten!
Hartelijke groet uit besneewd Hengelo.

Evs

lieve Sil, wat heerlijk om al je avonturieren een klein beetje mee te kunnen beleven. En wat fijn dat je je zo gelukkig voelt daar. Geniet er van en een dikke kus van ons

Evs

Avonturen

Gonny

Lieve Sil, Wat leuk dat je weer zo uitgebreid verslag doet van je belevenissen. Je haalt er alles uit, wat beleef je daar veel! Fijn dat je nu een leuke club meiden in de buurt hebt waar mee je veel samen doet.
En dan komen Al fons, andre en teus je ook nog bezoeken.
Kun je met hen ook nog eens een weekend mee in die blitse camper die ze huren. Ook voor roy' s komst hoor ik dat er al verblijf voor hem is geregeld. Ben beniewd wat hij daar voor baantje weet te vinden. En dan eind mei samen de rest van aussie land verkennen. Straks wil je helemaal niet meer terug naar dit koude kikkerlandje..... Veel liefs, gonny

Aafke

Hello! We kennen elkaar niet, maar ik zit er over na te denken om volgend jaar ook het aupair programma te doen in Aussie. Ik vroeg me af of ik je via de mail een paar vragen kan stellen. Ik hoor het wel. Thanks! Gr. Aafke

Silke

Hee Aafke, natuurlijk mag dat :) mijn email is silkerupert13@gmail.com

shania

Hallo silke leuk om het telezen en ik mis je wel hoor ik denk dat je het er heel leuk hebt. Heel veel plezier daar verder dikke knuffel van shania.

hester

Wat gaaf sil om dit allemaal te lezen...Best een beetje jaloers op me nichtje;)Heerlijk genieten meis, want voor je het weet ben je weer in terug!xxx

hester

Wat gaaf sil om dit allemaal te lezen...Best een beetje jaloers op me nichtje;)Heerlijk genieten meis, want voor je het weet ben je weer in terug!xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active